fbpx

Nośnik narzędzi Metron P48 RC

Metron P48 RC austriackiej firmy Reform to pierwszy sterowany radiowo nośnik narzędzi z prawdziwym napędem hybrydowym. Koncepcja pojazdu oparta jest na silniku benzynowym Kubota o mocy 48 KM, generatorze prądu InMotion przymocowanym bezpośrednio do koła zamachowego, a także 4 silnikach elektrycznych i akumulatorze. Metron P48 RC ma przedni podnośnik z WOM i opcjonalny tylny podnośnik. W pojeździe znajduje się również górna płyta montażowa.

Reform Metron ma układ jezdny połączony za pomocą przegubu, który indywidualnie dostosowuje się do podłoża. Jego podwozie składa się z oddzielnej części przedniej i tylnej, które są połączone ze sobą za pomocą centralnego złącza obrotowego. Dzięki temu osie mogą idealnie dopasować się do różnego typu podłoża i dzięki temu osiągnąć maksymalną wydajność napędu. Przegub ma możliwoś wyhylenia powyżej 25°, co umożliwia płynne pokonywanie krawężników lub podjazdów. Trwały kontakt z podłożem gwarantuje bezpieczne zachowanie podczas jazdy z maksymalną mocą w najtrudniejszych warunkach terenowych!

Dzięki kątowi skrętu 35° na każde koło i pięciu różnym trybom kierowania, Metron jest naprawdę wszechstronny. Różne tryby sterowania są wygodnie wybierane za pomocą pilota radiowego, na kąt skrętu można również wpływać za pomocą potencjometru. Oprócz układu kierowniczego przedniego, tylnego, na wszystkie koła i kraba wprowadzono nowy rodzaj układu kierowniczego – układ kierowniczy zorientowany na urządzenie.

Podczas gdy w przednim lub tylnym układzie kierowniczym punkt obrotu pojazdu znajduje się na niekierowanej osi, a zatem powoduje wychylenie osprzętu, cylindry kierownicze w sterowaniu zorientowanym na urządzenie są regulowane w taki sposób, że punkt obrotu pojazdu przesuwa się w kierunku osprzętu. Umożliwia to bardziej precyzyjne poruszanie się osprzętu, zwłaszcza podczas pokonywania przeszkód.

Szeroka gama różnych rodzajów opon umożliwia dopasowanie się do różnych warunkach terenowych i glebowych. Nacisk kładziony jest na maksymalną przyczepność, a jednocześnie na ochronę darni. Dostępne są opony z kolcami, opony terra, a także opony bliźniacze i trzyrzędowe koła z kolcami.

Zalety czterech identycznych kół w porównaniu z gąsienicami są oczywiste: opony można łatwo i szybko dostosować do odpowiednich warunków gruntowych. Zużycie jest minimalne, zarówno na asfalcie, jak i na miękkim podłożu. To nie tylko oszczędność finansowa – również podłoże jest chronione do maksimum przez równomierny ruch obrotowy. Ochrona darni nie powoduje zwiększenia ekspozycji na chwasty i przeciwdziała erozji.

Idealne współdziałanie silnika elektrycznego i benzynowego zapewnia wysoce wydajną, a przede wszystkim przyjazną dla środowiska koncepcję mocy. Unikalny na rynku nośnik narzędzi, Metron oferuje koncepcję napędu hybrydowego składającą się z czterocylindrowego silnika benzynowego Kubota i 48-woltowego agregatu prądotwórczego InMotion. Ta kombinacja zapewnia nie tylko napęd trakcji, ale także działanie WOM. Mocny silnik benzynowy Kubota zapewnia 48 KM. Przy pojemności skokowej 1,6 l osiąga moment obrotowy 120 Nm przy 2400 obr./min. Ponadto silnik jest montowany na gumowych amortyzatorach, aby zmniejszyć wibracje pojazdu i związane z tym zużycie. Silnik spalinowy jest zgodny z przepisami dotyczącymi emisji i jest przyjazny dla środowiska.

Generator prądu InMotion jest połączony kołnierzowo bezpośrednio z silnikiem spalinowym i zasila wszystkie silniki elektryczne napięciem 48V. Bezpośredni napęd z silnika do przekładni WOM umożliwia czysto mechaniczny napęd WOM.

Jednocześnie generator działa również jako silnik elektryczny. Bezobsługowa, bezszczotkowa technologia oferuje niezwykle wysoką sprawność wynoszącą 93,8%. Przy maksymalnej mocy 32 kWp i momencie obrotowym 115 Nm można obsługiwać wałek przekaźnikowy, a tym samym wszystkie przystawki w 100% elektrycznie.

NexSys Powerblock to zestaw baterii składający się z czterech czystych akumulatorów ołowiowych o łącznej pojemności 8,5 kWh. Działa jako źródło energii wyłącznie dla silników elektrycznych. Ta technologia akumulatorów, sprawdzona tysiąc razy w segmencie wózków widłowych, zachwyca ekstremalną odpornością na wstrząsy i wibracje, długą żywotnością – około 1500 cykli ładowania oraz niskimi kosztami zakupu i wymiany.

Akumulatory są ładowane w stanie bezczynności za pomocą zewnętrznej ładowarki znajdującej się w zestawie lub, zgodnie z zapotrzebowaniem, przez generator InMotion. System zarządzania baterią (MMS), na którym opiera się Metron, stale monitoruje stan naładowania i reguluje zużycie zgodnie z wymaganiami. Prędkość silnika jest automatycznie kontrolowana, gdy jest używana bez przystawki odbioru mocy, dzięki czemu można całkowicie uniknąć wytwarzania nadmiernej energii. Metron jest w stanie odzyskiwać energię podczas jazdy w dół i hamowania.

Koncepcja chłodzenia Metron’a polega na chłodzeniu wodą za pomocą wentylatora rewersyjnego. Chłodzenie silnika jest umieszczone z boku między osiami z otwieraną i zamykaną klapą kratki. Bez pasowe, napędzane bezpośrednio elektrycznie koło wentylatora automatycznie zmienia kierunek obrotów co dziesięć minut. Zapewnia to optymalny dopływ świeżego powietrza, ponieważ obce cząsteczki, takie jak kurz, brud lub źdźbła trawy są wydmuchiwane, gdy kierunek obrotu jest odwrócony. Ręczne czyszczenie chłodnicy praktycznie nie jest już konieczne.

Metron jest standardowo wyposażony w przedni podnośnik i hybrydowy WOM. Tylny podnośnik jest dostępny opcjonalnie. Kolejna trzecia przestrzeń do zamocowania znajduje się w górnej części pojazdu. Oznacza to, że dostępne są trzy pełne przestrzenie mocowania dla różnych jednostek funkcjonalnych i nadbudówek.

Przedni podnośnik jest wyposażony w trzypunktowy zaczep. W przeciwieństwie do konwencjonalnych nośników sprzętu, siła podnoszenia nie jest wytwarzana przez elementy hydrauliczne, ale przez elektryczne serwomotory. Wszelkie przystawki o masie całkowitej do 450 kg mogą być instalowane i obsługiwane bez żadnych problemów. Aby móc realizować różne specjalne funkcje osprzętu, takie jak przesuw boczny lub ruch obrotowy, z przodu pojazdu znajduje się 16-stykowe gniazdo wtykowe, które dostarcza maszynie napięcie robocze 48 V, a także zapewnia komunikację przez magistralę CAN. Mechaniczne odciążenie ciśnienia realizowane jest za pomocą amortyzatorów gazowych zamontowanych na przednim podnośniku, co zapewnia najlepsze możliwe dostosowanie do podłoża, ochronę osprzętu i lepszą przyczepność.

Hybrydowy WOM z sześcioma zębami 1 1/8 cala znajduje się z przodu pojazdu i jest również zawarty w standardowym wyposażeniu. Osiąga 540 i 1000 obr / min. Osobliwością tego WOM jest to, że może on być obsługiwany zarówno wyłącznie elektrycznie, poprzez silnik spalinowy, jak i w połączeniu. Sercem WOM jest mechaniczna przekłania REFORM. Przy niższym zapotrzebowaniu na moc, silnik elektryczny napędza przekładnię WOM – cicho i bez emisji spalin. W zależności od obciążenia silnik spalinowy można następnie wygodnie włączyć za pomocą pilota radiowego, co jest szczególnie korzystne w przypadku dłuższych obciążeń. Silniki benzynowe i elektryczne współpracują ze sobą w celu uzyskania maksymalnej mocy (funkcja doładowania).

Na życzenie klienta Metron może być wyposażony w tylny podnośnik. Podobnie jak przedni podnośnik, jest on zaprojektowany jako trzypunktowy układ zawieszenia z zaczepami lub szybkozłączami. Również w tym przypadku podnoszenie odbywa się za pomocą elektrycznych serwomotorów i nie ma żadnych elementów hydraulicznych. Z tyłu pojazdu znajduje się 16-stykowe gniazdo do obsługi specjalnych funkcji osprzętu. Udźwig tylnego podnośnika wynosi około 400 kg. Punkty sprzężenia mają regulowaną długość z przodu, jak i z tylnego podnośnika, skok wynosi 140 – 520 mm każdy.

Lżejsze nadwozia lub urządzenia służące do ochrony wnętrza pojazdu można przymocować do trzeciej przestrzeni mocowania, płyty mocującej na górze pojazdu. Odpowiednimi przystawkami mogą być na przykład rozsiewacze nawozów, zbiorniki na wodę, wyciągarki kablowe lub czujniki do pracy automatycznej.

Metron jest pierwszym pojazdem firmy Reform sterowanym radiowo. Podczas fazy projektowania priorytetem była intuicyjna koncepcja obsługi. W pojeździe znajdują się dwie anteny (nadajnik i odbiornik), które zapewniają niezawodną transmisję na odległość do 300 m. Wszystkie funkcje są kontrolowane za pomocą joysticków, przełączników i potencjometrów za pomocą pilota. Kolorowy monitor o przekątnej 4,3 cala służy do monitorowania różnych funkcji. Ergonomiczny pas biodrowy odciąża operatora i zapewnia prawidłową postawę. Koncepcja zdalnego sterowania usuwa operatora z obszaru zagrożenia. Czynniki zagrażające zdrowiu jak palące słońce, ruchliwa droga lub wyjątkowo stromy stok nie są już problemem gdy pracę można wykonywać z bezpiecznego miejsca i w bezpiecznej odległości.

Pilot jest obsługiwany za pomocą łatwo wymienialnej baterii. Dostarczona do niego ładowarka znajduje się w schowku w górnej części pojazdu, w którym można również przechowywać cały pilot. Komora jest chroniona przed wilgocią i brudem, można ją zamknąć i jest łatwo dostępna.

Aby odpowiednio oświetlić powierzchnie robocze, Metron został wyposażony w cztery reflektory robocze LED. Reflektory oparte są na układzie 48 V i są montowane parami z przodu i z tyłu pojazdu. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby klient ustawił światła wg swoich potrzeb. Pomarańczowe światło ostrzegawcze LED służy dla lepszej widoczności maszyny. System kamer wspiera użytkownika podczas dalszej pracy – kolorowy obraz jest przesyłany bezpośrednio na ekran zdalnego sterowania.

Nośnik narzędzi Metron P48 RC to bardzo ciekawe urządzenie o wielkich możliwościach.

Related posts

Leave a Comment